Do góry

język polski 1B

Klasa 1Pb

17.03.2020

Zadanie 4. Czytanie ze zrozumieniem. Na podstawie dołączonego tekstu Żywota człowieka poczciwego ( tekst nie pochodzi z podręcznika, zdjęcia są dołączone w plikach poniżej od 8a-10a) wykonaj zadania . Polecenia również dołączone są w plikach. To zadanie należy wykonać i dodatkowo przesłać do mnie na meila w systemie Word, podpisując imieniem i nazwiskiem. Termin oddania : 23 marca 2020 tj. poniedziałek. Mój adres meilowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Za to zadanie będą dodatkowe oceny. Pozdrawiam


Klasa 1Pb

17.03.2020

Zadanie 3. Wpisz do zeszytu kolejny temat lekcji: Renesansowe małżeństwo doskonałe.

Zapoznaj się z informacjami ze strony 46, 47 i 49, oraz krótką biografią Mikołaja Reja, następnie przepisz do zeszytu definicje: żywot, zdrobnienia, zgrubienia.

Przeczytaj fragmenty ,,Żywota człowieka poczciwego” ze strony 47 i 48. Wykonaj zadania ze strony 49 nr: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10. Po wykonaniu zadania wpisz do zeszytu notatkę:

Wzorce osobowe renesansu: ziemianin , pojawia się w ,,Żywocie człowieka poczciwego” M. Reja. To szlachcic żyjący na wsi. Czas spędza na zarządzaniu swoim majątkiem, żyjąc przy tym w harmonii i umiarze (zgodnie z horacjańską zasadą złotego środka).  Dobrze zna swoje posiadłości i mądrze nimi gospodaruje. Nie tylko dogląda prac ale zdarza się także, że samodzielnie wykonuje co istotniejsze. Nie jest zbyt dobrze wykształcony ale za to cnotliwy, dba o rodzinę, ufa rozumowi i naturze. Żyje zgodnie z cyklem pór roku, wiedzie zatem uporządkowane i spokojne życie.

Poniżej zdjęcia z podręcznika od 0004 do 0008


Klasa 1Pb

17.03.2020

Zadanie 2. Wpisz do zeszytu kolejny temat lekcji: Miłość w noweli doskonałej.

Zapoznaj się z informacjami ze strony 36, 37 i 40, następnie przepisz do zeszytu definicje: nowela, świat przedstawiony i teoria sokoła. Przerysuj także schemat kompozycyjny noweli ze strony 37. Wyjaśniam znajdujące się tam słowo ekspozycja (prolog): sytuacja przedstawiona w punkcie wyjścia fabuły, ukazana tak, by wstępnie zapoznać widza lub czytelnika z tłem wydarzeń, głównymi postaciami, problemami i konfliktami utworu.

Przeczytaj fragmenty noweli Boccaccia ,,Sokół” od strony 37 do 40. Wykonaj polecenia ze strony 40: nr 2, 3, 4, 5, 6, 8.


Drodzy uczniowie klasy IPB

W związku z zaistniałą sytuacją, zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Oświaty będziemy prowadzić nauczanie języka polskiego drogą elektroniczną.

Zadanie 1. Zapoznaj się z informacjami ze strony 32 -33, z podręcznika 
cz. 1.2. Następnie przepisz temat do zeszytu : Rzeczpospolita idealna. Przeczytaj  tekst A. Frycza Modrzewskiego ,,O poprawie Rzeczypospolitej” i wykonaj polecenia do zeszytu ze strony 35 (nr 2,3,6,7,9,11,12).

Kolejne zadania pojawiają się w poniedziałek, 16 marca. Wszystkie zadania zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły i zostaną ocenione.

                                                                                                   Pozdrawiam: Ewa Śmietana

  

P.s. Dla tych, którzy nie maja podręczników, dostępne są zdjęcia z podręczni

tekstu żywota człowieka
tekstu żywota człowieka
tekstu żywota człowieka
zdjęcia z podręcznika z 17.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 17.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 17.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 17.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 17.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 16.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 16.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 16.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 16.03.2020
zdjęcia z podręcznika z 16.03.2020
zdjęcia z podręcznika
zdjęcia z podręcznika
zdjęcia z podręcznika
zdjęcia z podręcznika
 
 
Powered by Phoca Download
Our website is protected by DMC Firewall!